Over je hypotheekaanvraag
Meestgestelde vragen
Nog meer vragen
- » Kan ik documenten uploaden of moet ik deze opsturen per post?
-
Wij werken volledig online. Juist daarom kunnen wij onze dienst zo goedkoop aanbieden. Je kan de documenten zelf uploaden in je persoonlijke dossier op onze website.
Lees hier meer over de benodigde documenten voor je hypotheekaanvraag.
- » Moet ik het echtscheidingsconvenant ook aanleveren?
-
Ja, alle geldverstrekkers met wie wij samenwerken volgen de NHG regels en in alle gevallen moet je het echtscheidingsconvenant aanleveren samen met de overige stukken, ook als je langer dan 12 jaar geleden gescheiden bent. En ongeacht of je alimentatie betaalt of niet.
Daarnaast vraagt de geldverstrekker om de akte van verdeling (alleen als er een koopwoning was met je ex die is toebedeeld aan een van de twee). een uitspraak van de rechter en de inschrijving van de scheiding in de burgerlijke stand.
- » Kan ik mijn offerte nog wijzigen?
-
Wanneer je na het ontvangen van de offerte nog dingen wil aanpassen brengen wij hier € 150 extra voor in rekening. Het aanvragen van een gewijzigde offerte zal namelijk extra tijd in beslag nemen.
- » Wat valt er onder een wijziging van de offerte?
-
Alle zaken die op verzoek van de klant moeten worden gewijzigd, niet zijnde fouten in bijvoorbeeld initialen of achternaam etc.
- » Kan ik de aanvraag van een hypotheek ook opslaan en hervatten?
-
Ja, het is mogelijk om de aanvraag van de hypotheek tussentijds op te slaan en later te hervatten. Je ontvangt van ons dan een email met daarin een link terug naar je dossier. Je kunt daarna vanaf een andere computer, je telefoon of een tablet verder gaan.
- » Waar in het proces kan ik de starterslening toevoegen?
-
Een starterslening is een hypotheek die je via de gemeente en het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn) afsluit en wordt gebruikt om het gat te dichten tussen wat je maximaal kunt lenen en wat je nodig hebt voor de aankoop van een woning. Het bedrag van de starterslening kun je op dit moment opvoeren bij ‘eigen geld’. Lees hier meer over de starterslening.
- » Moet ik altijd een taxatierapport aanleveren?
-
In de meeste gevallen heeft de geldverstrekker een taxatierapport nodig. Wanneer het hypotheekbedrag lager is dan een bepaald percentage van de WOZ waarde kan een WOZ waarde volstaan. Dit verschilt echter per geldverstrekker.
Kies je voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) dan moet het taxatierapport zijn gevalideerd door een instituut die door de NHG is erkend.
Lees hier meer over het taxatierapport.
- » De rente bij passeren is de dagrente. Kan deze rente hoger worden dan de offerterente?
-
Nee, als de rente bij passeren hoger is dan de offerterente blijft de offerterente van kracht. Indien de rente is gedaald profiteer je van het nieuwe lagere rentepercentage.
Kijk echter goed naar de voorwaarden van de geldverstrekker. De ene geldverstrekker hanteert offerterente en de ander dagrente.
- » Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn aanvraag tussentijds intrek?
-
Voor het tussentijds intrekken van de aanvraag brengen wij het volledige bedrag in rekening.
- » Hoe weet ik of mijn stukken die ik geüpload heb gekeurd zijn?
-
Je ontvangt per stap een melding per mail. Daarnaast kun je altijd zelf je status controleren in je online dossier.
- » Hoe geef ik aan bij welk notariskantoor ik ga passeren?
-
De naam en het adres van het notariskantoor kan je middels een Word of PDF document uploaden onder overige documenten.
- » Het lukt mij niet om grote bestanden te uploaden in mijn persoonlijke dossier. Wat moet ik nu doen?
-
Op de website smallpdf.com kun je het document verkleinen door de tool compress te gebruiken.
- » Hoe kom ik aan de financieringsopzet en de sepamachtiging?
-
Die stukken ontvang je bij je voorlopige offerte.
- » Hoe kan ik mijn geüploade taxatierapport inzien?
-
Op de website van het NWWI .
- » Stuurt Hypotheek24.nl de hypotheekstukken bij akkoord naar de notaris?
-
Nee dat doet de geldverstrekker.
- » Hoe lang duurt het tot finaal akkoord na het uploaden van de getekende definitieve offerte?
-
Over het algemeen is de aanvraag dan binnen een werkdag finaal akkoord.
Heb je je vraag niet niet kunnen vinden?